مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

19 دی - قیام حماسه‏ساز 19 دى

 

قیام دى ماه سال 1356 سر آغاز مرحله نوینى از انقلاب اسلامى مى‏باشد که با پیروزى ملت مسلمان بر نظام2500 ساله ستمشاهى در 22 بهمن ماه 1357 پایان پذیرفت و ملت مسلمان با غلبه بر نظام شاهنشاهى یکى ازبزرگترین و برجسته‏ترین مراحل انقلاب را پشت سر نهادند.

روز 17 دى روزنامه اطلاعات مقاله‏اى تحت عنوان »ایران و استعمار سرخ و سیاه« به قلم فردى ناشناس به نام احمدرشیدى مطلق منتشر ساخت که در آن صریحاً به امام خمینى(ره) اهانت شده بود و امام(ره) را از سایر روحانیون جدا کرده وروحانیون طرفدار شاه و قوانین ضد اسلامى او را اسلامى دانسته بود؛ و همچنین حمله به بزرگداشت چهلمین روزشهادت آیةاللَّه مرحوم حاج آقاى مصطفى خمینى در قم و به مسخره گرفتن قطعنامه 14 ماده‏اى روحانیت، دراین‏روزنامه و دیگر روزنامه‏هاى رژیم به چشم مى‏خورد.

اینجا بود که وقاحت و بى‏شرمى دستگاه حاکم به اوج خودرسید، موج خشم و نفرت مردم نیز به بالاترین سطح خود رسید.

خبر روزنامه اطلاعات به سرعت در بین مردم پخش‏شد.

بلافاصله درس‏ها و نمازها و منبرها یکپارچه تعطیل شد.

طلاب تاب خود را از دست داده بودند.

در عرض مدت‏کمى تمام نسخه‏هاى اطلاعات نایاب شد.

مرکز تجمع عمده در مدرسه خان و بیرون آن بود و همه جا احساس مى‏شدکه وضع غیر عادى است.

اولین حرکت و راهپیمایى طلاب حوزه علمیه قم از مدرسه خان با جمعیتى بیش از هزار نفرکه پیوسته بیشتر مى‏شد، به طرف منزل آیةاللَّه گلپایگانى صورت گرفت.

مردم در بازگشت از منزل ایشان (ظهر یکشنبه18 دى) شروع به شعار »درود بر خمینى« کردند.

پلیس در سه راه ارم - چهارمردان، مسلح به اسلحه گرم و سرد، آماده ومهیاى شلیک شده بود.

پلیس براى متفرق کردن جمعیت، به ماشین گریدرى که آورده بود دستور داد که به وسطجمعیت حرکت کند.

جمعیت بدون توجه به پلیس به مسیر خود ادامه داد که ناگهان پلیس به آنان حمله‏ور شد.

عده‏اى‏پراکنده شدند و عده‏اى همدیگر را به ایستادگى دعوت مى‏نمودند.

در آن حوالى یک ماشین آجر موجود بود، وجمعیت با پاره‏هاى آجر به پلیس پاسخ مى‏دادند.

در مسیر عده زیادى به آنها پیوستند.

مسافرین و زوار از انگیزه‏تظاهرات کاملاً آگاه شدند و عده‏اى از آنان به همراه طلاب حرکت کردند.

ادامه مطلب ...

هفدهم دى ماه سالروز کشف حجاب به دستور رضاخان است.

در این روز رژیم منفور پهلوى طرحى را به اجرا درآوردکه به موجب آن مى‏بایست بانوان جامعه پوشش اسلامى را کنار بگذارند؛ چرا که زن، به عنوان نیمى از پیکر جامعه وتربیت کننده نسل آینده، مادام که در سنگر چادر و در حجاب تقواست، استعمارگر به او دست نمى‏یابد.

تا زمانى که‏حجاب همچون سپرى در اختیار زن مسلمان ایرانى است، چنگال توطئه‏هاى ضد انسانى، به وى نمى‏رسد و تاهنگامى که حجاب چونان دژى مستحکم و نفوذ ناپذیر و وسیع، زن را در میان خود دارد، وزش هواى آلوده واسارت‏زاى غرب بدو نمى‏رسد.

پس چه باید کرد؟ این سنگر عظیم را باید خراب نمود.

حجاب را باید با تبلیغات،»زندان« نامید.

پوشش اسلامى را باید تحقیر کرد.

سیل اهانت را باید به طرف این سنگر حافظ ارزشهاى زن رهاساخت، تا دیگر، توانایى زندگى در آن را نداشته باشد.

استعمار و ترویج بى‏بند و بارى                        

یکى از شیوه‏هایى که نظامهاى طاغوتى و استعمارى همواره مورد استفاده قرار مى‏دهند، ترویج بى‏بند و بارى وشهوترانى در بین مردم و بخصوص نسل جوان است، زیرا وقتى قشر جوان در یک اجتماع بى‏بند و بارى و هوسرانى‏خو کند، روح و فکر او تخدیر شده از حرکت باز مى‏ایستد و لذا هرگز نمى‏تواند براى دفاع از حق خود و پاسدارى ازحریم شرف و انسانیت در برابر بیگانگان به پاخیزد.

یکى از زمینه‏هاى بسیار مساعد براى سوق دادن نسل جوان به سوى بى‏بند و بارى وجود میل و غریزه نیرومند جنسى‏است، میل جنسى که به اقتضاى حکمت خداوندى در وجود انسان براى بقاى نسل او نهاده شده است در دوران‏جوانى، از قدرت زیادى برخوردار است و لذا کنترل و مهار کردن آن نیز مشکل است.

در جوامعى که داراى نظامهاى‏غیر انسانى و طاغوتى هستند، صاحبان قدرت براى این که بتوانند با خیال آسوده بر مردم حکومت کنند از این میل‏غریزى حداکثر سوء استفاده را مى‏نمایند تا با سوق دادن مردم به سوى شهوترانى، آنها را در لجن‏زار شهوات غوطه‏ورسازند، و زمینه را براى بهره‏کشى از آنها فراهم آورند.

مهار نکردن این میل در دوران جوانى سبب مى‏شود فعال‏ترین و پرثمرترین دوران زندگى به این میل اختصاص یابد وفرصت طلائى جوانى به رایگان از دست خارج شود.

با توجه به این اصل است که استعمار در هر کشورى که گام نهاده،بى‏بند و بارى، هرزگى و شهوت‏پرستى را نیز با خود به ارمغان برده است.

نگاهى به تاریخ استعمار در قرون اخیر این نکته را به اثبات مى‏رساند و در این باره اسناد و مدارک فراوانى موجود است‏که اهداف پلید آنها را در اشاعه فساد در بین جوانان آشکار مى‏سازد، و پیاده کردن این برنامه استعمارى توسطرضاخان، در راستاى چنین اهدافى صورت گرفت.

 

ادامه مطلب ...