مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مشروح خطبه های نماز جمعه 17/9/91

      الحمد للّه ربّ العالمین احمده و اشکره و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّى و اسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین و صلّ على بقیّةاللَّه فى الأرضین.

اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم.

یکی از مباحث مهم در دین مبین اسلام بحث معاد و قیامت است که خداوند متعال برای این اصل از اصول دین اسامی را در قرآن حدودا هفتاد نام را بیان کرده اند. و در این موضوع عنایت ویژه ای داشته که تمام 70 اسم برای یک امر واحد است که حتی برخی از این اسامی 30 الی 40 بار در قرآن تکرار شده است.

آیات فراوانی در قرآن در مورد قیامت آمده که زیبای و حکیمانهججای مثل یوم الحسرة ، یوم التقابن ، یوم یفر المرء من اخیه و امه و ابیه و.... که تمامی این نامها در سدد بیان اتفاقات قیامت است.

ادامه مطلب ...

مشروح خطبه های نماز جمعه 10/9/91

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

      الحمد للّه ربّ العالمین احمده و اشکره و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّى و اسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین و صلّ على بقیّةللَّه فى الأرضین.

اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم.

یکی از مفاهیم مهم و اختصاصات مذهب حقه تشیع که از کودکی با آن برزگ شده ایم مفهوم انتظار است که روایات متعددی در این خصوص وارد شده است که افضل الاعمال و افضل العبادات و ... معرفی شده است.

چرا این واژه انتخاب شده است؟ چرا بالاترین عبادات و اعمال نامیده شده است؟ و چه ارتباطی بین ما و بحث فرج حضرت بقیة الله اعظم وجود دارد؟ و چه ارتباطی بین اعتقادات ما و امام زمان(عج) وجود دارد؟

ادامه مطلب ...