مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مشروح خطبه های نماز 92/6/15

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

   الحمد للّه ربّ العالمین احمده و اشکره و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّى و اسلّم على حبیبه و نجیبه  و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین و صلّ على بقیّةاللَّه فى الأرضین.

 اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم.

 تمامی شما مومنین و مومنات ؛ خواهران و برادران گرانقدر را به رعایت تقوی سفارش میکنم.

امروز اندکی در مسئله وهابیت و عقاید ایشان مطالبی را بیان میکنیم.

متاسفانه به جهت جهل مرکب و کج فهمی وهابیت در تفسیر مفاهیمی مثل عبادت و شفاعت و دعا و توسل و بدعت و شرک جهان اسلام بهای بسیار سنگینی را پرداخته است؛ چه بسیار خونهای بی گناه به زمین ریخته شده است و اموال مسلمین  به غارت

رفته است.

امروز در مناطق مختلف جهان اسلام چه طالبان در افغانستان و سپاه صحابه در پاکستان و بمب گذاری ها در عراق و لبنان و سوریه برای چیست؟

ادامه مطلب ...

مشروح خطبه های نماز جمعه 92/6/8

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

   الحمد للّه ربّ العالمین احمده و اشکره و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّى و اسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین و صلّ على بقیّةاللَّه فى الأرضین.

 اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم.

جامعه ای که جنبش و تحرک علمی و ادبی ، اخلاقی ، اجتماعی و مذهبی نداشته باشد آن جامعه؛ جامعه ای مرده است اما اگر از لحاظ ادب و اخلاق ، تمدن و فرهنگ و اقتصاد دارای تحرک باشد می گویند فلان جامعه دارای حیات علمی ، اخلاقی و مذهبی است.

فلسفه بعثت پیامبران ؛ راهنمائی و ارشاد مردمی که دارای حیات و زندگی هستند میباشد و کتاب آسمانی نبی مکرم اسلام که برنامه سعادت و کمال بشر میباشد این گونه بیان شده است که الم ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین

ادامه مطلب ...