مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مشروح خطبه های نماز 92/6/15

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

   الحمد للّه ربّ العالمین احمده و اشکره و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّى و اسلّم على حبیبه و نجیبه  و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین و صلّ على بقیّةاللَّه فى الأرضین.

 اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم.

 تمامی شما مومنین و مومنات ؛ خواهران و برادران گرانقدر را به رعایت تقوی سفارش میکنم.

امروز اندکی در مسئله وهابیت و عقاید ایشان مطالبی را بیان میکنیم.

متاسفانه به جهت جهل مرکب و کج فهمی وهابیت در تفسیر مفاهیمی مثل عبادت و شفاعت و دعا و توسل و بدعت و شرک جهان اسلام بهای بسیار سنگینی را پرداخته است؛ چه بسیار خونهای بی گناه به زمین ریخته شده است و اموال مسلمین  به غارت

رفته است.

امروز در مناطق مختلف جهان اسلام چه طالبان در افغانستان و سپاه صحابه در پاکستان و بمب گذاری ها در عراق و لبنان و سوریه برای چیست؟

 

چرا حاضر به بحث منطقی با علمای اسلام در نجف و قم و دمشق و الازهر مصر و حوزه های علمیه جهان اسلام نیستند تا حقیقت برای ایشان روشن گردد.

این پیش داروی ها در مورد مسلمین که مشرک و نادان و مهدورالدم هستند نشانه چیست؟ اگر حاضر به بحث علمی شوند خون مسلمین به زمین ریخته نمیشد.و دشمنان دین مبین اسلام بر مسلمین مسلط نمیشدند.

کسانی که این کارها را انجام میدهند عندالمیزان و الحساب چه جواب خواهند داد؟

یکی از مباحثی که در این ببن مطرح است مسئله توسل و تبرک جستن از ائمه اطهار علیهم السلام است حال سوال اینجاست آیا زنده نگهداشتن یاد امامان همام با روضه خوانی در ایام شهادت و بوسیدن ضریح شرک محسوب میشود؟آیا توسل نمودن به نبی مکرم اسلام و اهل بیت شرک است؟

تمام امور در عالم هستی و دنیا و همه چیز آن با وسیله و واسطه است همان طوری که درخت بوسیله ریشه خود از زمین ارتزاق میکند و باعث سرسبزی برگهای خود میشود.

باران بوسیله و واسطه ابر از آسمان میبارد و شفا پیدا کردن مریضان در دست خداست اما شخص بیمار باید به طبیب مراجعه نماید و از داروهای که تجوبز نموده است استفاده نماید.

تمام کارها بدست خداوند متعال است اما عده ای از فرشتگان مامور انجام آنها هستند.

خداوند متعال در سوره مبارکه مائده در آیه شریفه 35 به مومنین دستور میدهد تقوی را رعایت کنید     

 یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ
إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُواْ فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ   

 

اى کسانى
که ایمان آورده‏اید از خدا پروا کنید و به او [توسل و] تقرب جویید و در راهش جهاد
کنید باشد که رستگار شوید

تجربه ثابت کرده است میلیونها انسان با توسل و تقرب مشکلات را حل نموده اند.و طبق صریح آیه شریفه توسل و تقرب جستن جزء اموری است که مومنین باید انجام دهند

بر طبق عقاید پوچ و واهی وهابیت اموری بیان میکنیم حرام است:

1.   گذاشتن سنگ قبر و نوشتن نام و نشانی بر آن

2.   گریه کردن برای اموات

3.   تبرک جستن

4.   سجده بر مهر در نماز

5.   زنده نگه داشتن یاد اموات و روضه خوانی برای ایشان

6.   بوسیدن ضریح اهل بیت پیامبر اسلام(ص)

در تمام این اموری که ذکر شد و مابقی که بیان نشد وهابیت دچار جهل مرکب و کج فهمی هستند و همین باعث اذیت وآزار مسلمین و جهان اسلام گردیده است.

وهابیت کور دل آمریکا و هم پیمانانش را که دشمن قسم خورده دین مبین اسلام هستند را دوست میشمارد ولی مسلمین را دشمن میداند.

  بارالها ما را در راه رسول گرامی اسلام و خاندان مطهرش ثابت قدم بگردان

                            

                               بسم الله الرحمن الرحیم

انا اعطیناک الکوثر     فصل لربک و انحر     ان شانئک هو الابتر

                             

                                   بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین و صلّ على علىّ امیرالمؤمنین و فاطمة الزّهراء سیّدة نساءالعالمین و صلّ على الحسن و الحسین سیّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسین و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججک على عبادک و امنائک فى بلادک و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.

اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم

تمامی شما مومنین و مومنات ؛ خواهران و برادران گرانقدر را به رعایت تقوی سفارش میکنم.

تقوی پل ارتباطی بین آخرت و دنیاستبه صورتی که اگر این پل باشد از این زندگی دنیوی ب راحتی وارد زندگی واقعی و ابدی خواهیم شد و اگر تقوی نداشته باشیم در رودخانه ضلالت و گمراهی غرق خواهیم شد.

نکته اول در این خطبه اول ذی القعده مصادف است با سالروز میلاد پر نور و سرور حضرت فاطمه معصومه کریمه اهل بیت است و یازدهم همین ماه هم میلاد حضرت رضا امام الرئوف که بنام دهه کرامت نامیده شده است و در میان این دو ولادت با سعادت ایام تکریم مقام احمد بن موسی معروف به شاهچراغ است.

این دهه را دهه تکریم امامزادگان نامیده اند نکند خدای ناکرده امامزادگان  واجب تعظیم را کم حساب کرده و مورد بی مهری واقع شوند.

اما در مورد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه باید گفت در زایرت نامه ایشان چنین می خوانیم  السلام علیک یا بنت ولی الله      السلام علیک یا اخت ولی الله     السلام علیک یا عمة ولی الله  این بانوی گرانقدر دختر امام موسی کاظم و خواهر امام رضا و عمه امام جواد علیهم السلام است.

در عمر کوتاه که مملو از علم و تقوی عبادت و معنویت است. از میان فرزندان امام موسی کاظم (ع) حضرت امام رضا که دارای مقام امامت هستند بانوی گرانقدر اسلام حضرت فاطمه معصومه(س) دارای یک جایگاه خاص هستند که بر زیارت حضرت معصومه سه امام تاکید داشتند و در کار قبر مطهر ایشان حوزه علمیه قم تاسیس میشود و به برکت این حوزه علمیه و دانش آموختگان آن از جمله نمونه بارز حضرت امام خمینی است که جهان را متحول نمود.

نکته دوم بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان که مطالب مهم و حکیمانه ای را مطرح فرمودند:

واقعیات تلخ و شیرین نظام اسلامی را مطرح کردند در این راستا باید گفت تمامی ما باید نعمات الهی را ببینیم و لمس نماییم یکی از شیرین ترین نعمات نظام اسلامی این که هر مسئله ای در سطح بین المللی اتفاق میافتد تمام جهان و سیاستمداران منتظر هستند که موضع نظام مقدس جمهوری اسلامی چیست؟

یکی دیگر از این نعمات رواج دین داری در بین تمام اقشار علی الخصوص جوانان و بقای شعارهای دینی و اسلامی است.

اما مطلبی که باید با نگاهی بهتر به آن توجه داشت متکی بودن اقتصاد جامعه اسلامی به نفت است که مقام معظم رهبری از چند سال قبل به این مهم اشاره داشتند نباید مبنای اقتصاد نفت باشد که با تحریم های دشمنان مشکلی در جامعه بوجود آید.

یکی دیگر از واقعیات شیرین نظام اسلامی ایستادگی مردم شجاع و بصیر و دولتمردان نظام اسلامی در مقابل دشمنان و کوتاه نیامدن از ارزشها و اصول نظام اسلامی است.

امروز آنچه در مصر شاهد هستیم به خاطر کناره گیری از ارزشهای انقلاب مردمی مصر است که روزی پرچم رژیم منهوس صیهونیستی به آتش کشیده شده و خط لوله ارتباطی گاز به سرزمین اشغالی را صیهونیستها قطع میشود و روزی دولتمردان مصر تعهدات دیکتاتور جلاد مصر حسنی مبارک در کمپ دیوید را قبول میکنند و  امروز بعد از کودتای نظامی السیسی حسنی مبارک از جرائم خود تبرعه شده و آزاد میشود.

ملت شجاع ایران اسلامی همچون امام خمینی (ره)  که بدون ترس و اضطراب اعلام کردند اسرائیل غده سرطانی باید از بین برد و رهبری معظم انقلاب هم فرمودند: هر کشوری که با اسرائیل مخالفت و دشمنی کند ما از او حمایت میکنیم ؛بدون هیچ گونه ترسی با اسرائیل اعلام دشمنی نموده اند.

نکته بعدی اجلاس نماز در خرم آباد ؛ در پیام مقام معظم رهبری چند نقطه ضعیف مشخص سده بود و آن نقاط کمبود مسجد در شهرها و شهرکها و روستا است که باید ساخته شود و عدم توجه صحیح به نماز در کتب درسی دانش آموزان است.که همگی باید جهت بهتر شدن آن اقدام نماییم.

نکته آخر هم شروع به کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاها است که با اولویت بندی مسائل مهم جامعه؛ توجه به معماری اسلامی و پارکها و فضای سبز و آسفالت کوچه ها و خیابانهای شهر و از این نمونه در جهت رفاه مردم ایران اسلامی انجام دهند و توجه بع این نکته بسیار مهم است باید تمام مصوبات شورای اسلامی بر مبنای اسلامی باشد.

خدایا در امر فرج امام زمان تعجیل بفرما

مقام معظم رهبری در پناه امام زمان محفوظ بفرما

خدایا توفیق خدمت به مردم به همه ما عنایت بفرما

بسم الله الرحمن الرحیم

انا اعطیناک الکوثر     فصل لربک و انحر     ان شانئک هو الابتر

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

صدق الله العلی العظیم