مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مشروح خطبه نماز 30/1/92

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین احمده و اشکره و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّى و اسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین و صلّ على بقیّةللَّه فى الأرضین.

اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم.

راه رستگاری تقواست چرا که وصیت و سفارش خداوند به تمام پیامبران است همانگونه که انسان بهترین حرفها را به عزیزترین افراد خود می زند خدا هم به بهترین افراد عالم که انبیاء الهی هستند بهترین سفارش را کرده است. این سفارش الهی به تمام بنی آدم است که سبب عزت انسان ان اکرمکم عند الله اتقاکم است

همانطور که میدانیم انسان دو جنبه دارد

1. ظاهری

2. باطنی

در باطن افراد غرائزی وجود دارد که قابل مشاهده و دیدن نیست اما حس میشود از آن جمله میتوان به عزیزه شهوت، خودخواهی، زیبائی دوستی؛قدرت طلبی و میل به ترقی را نام برد. همه این ها حس میکند و به جا آفریده شده اند که یکی از امور باطنی سیادت و عظمت خواهی است هر کی دوست دارد بزرگ باشد مورد احترام باشد .

امام کاظم علیه السلام از خدا می خواهد: وفی نفسی لک فذللنی و فی اعین الناس فعظمنی

راه بدست آوردن عزت و سربلندی چیست ؟ آیا علم ، مقام ، ثروت ، قدرت بعث سربلندی و عزت آدمی است؟ البته اشخاصی هستند این ها دارند اما مورد احترام و با عزت نیستند اگرچه اینها دخیل هستند اما بزرگی و عزت واقعی به ایمان و عقیده به صفات نیک و اخلاق خوب و حسنه است و به نوع ارتباط با خداست.

وقتی بخواهیم عزت و سربلندی الهی را نظاره گر باشیم عظمت امیرالمومنین را ببینیم بطوری حتی دشمن را حیران کرده به خاطر ارتباط با خداست .

قدرت شکست ناپذیر قدرت خداست و رسول الله و اهل بیت عصمت و طهارت است. مومن باید عزت داشته و عزیز باشد.

چرا برخی ها در مقابل دیگران خود را کوچک و ذلیل می کنند حتی در مقابل پول ، مقام ، جایگاه دنیائی خود را ذلیل میکنند.

در روایت آمده مومن نباید وسائل ذلت و خواری خودش را فراهم کند در مقابل دیگران خود را ذلیل کند .خدا عزیز و با عزت است و دوست دارد بندگانش هم عزیز باشند.

خداوندا علم شناخت وظیفه را به همه ما عنایت بفرما

بسم الله الرحمن الرحیم

انا اعطیناک الکوثر فصل لربک و انحر انت شانئک هو الابتر

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین و صلّ على علىّ امیرالمؤمنین و فاطمة الزّهراء سیّدة نساءالعالمین و صلّ على الحسن و الحسین سیّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسین و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججک على عبادک و امنائک فى بلادک و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.

اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم.

در خطبه دوم نکاتی را بیان خواهیم کرد

نکته اول اینکه

29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی و 2 اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران است

امروز ارتش یک پدیده جدید و نو است و تداوم گذشته نسبت سه عنصر و رکن مهم در ارتش است.

1. اخلاق زیبای اسلامی ،مؤمن متدین بودن نیرو های نظامی و انتظامی هستند

2. برای استقلال کشور و ملت خود گوش به حرف و تحت فرمان بیگانه نیستند و تحت فرمایشات ولی امر مسلمین آماده جانبازی در راه اسلام و دین است.

3. کار آیی : شهدای ارتش 8سال دفاع مقدس و حفظ و حراست از مرزهای کشور شاهد است و سپاه که مولود و تولد یافته انقلاب است.

در اصل 150 قانون اساسی سپاه به عنوان حافظ و نگهبان انقلاب یاد شده مردمی بودن،ولائی بودن و شهادت طلبی از شاخه های پاسداران می باشد .

امروز نیروی نظامی و انتظامی ایران یکی از پاکترین و قدرتمند ترین متعمدترین نیروهای نظامی دنیاست مقتدر است.

کثرت تهدیدات دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به انقلاب بیانگر قدرت نظام و قدرت فرزندان غیور شجاع ایران اسلامی است. چرا که یاری دهنده مؤمن خدا است.

نکته دوم

5 اردیبهشت سالگرد عملیات خفت بار و ذلیلانه آمریکا در طبس است کسانی که برای جبران شکست در تهران عملیات پنجه عقاب را طراحی کردند.

ان تنصر الله ینصرکم بخواست الهی تقریبأ تمام تجهیزات از هلیکوپتر و هواپیما منهدم شدند و آتش گرفتند. امام راحل فرمودند: باد و شن مامور خدابودند.

نکته سوم

انتخابات با شروع ثبت نام نامزدهای شورا کلید عملأ خورد. در خواست شرکت افراد متعهد .دلسوز کسانی که با اصول مدیریت و شهر سازی برخورد با مردم آشنا هستند میشود افکار و عقائد حزب و گروه را دخالت در مسائل کار نمیدهند اهل دو دسته گی نیستند وارد صحنه شوند از هر گروه و طیفی که هستند.

نکته چهارم

وفات حضرت ام البنین و روز بزرگداشت مادران شهدا و همسران شهدا است حضرت ام البنین مادر چهار شهید بود بلکه مادر سیدالشهدا بود وقتی خبر شهادت فرزندنش را آوردند فرمود از حسین(ع) بگوید.

خداوندا در امر فرج امام زمان تعجیل بفرما

بسم الله الرحمن الرحیم

انا اعطیناک الکوثر فصل لربک و انحر انت شانئک هو الابتر

صدق الله العلی العظیم