مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مقالات - دفتر امام جمعه شهرستان هرسین

مقالات ، نشریات ، تحلیل ها و...

مشروح خطبه های نماز جمعه دهم خرداد ماه سال نود و دو

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین احمده و اشکره و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه و اصلّى و اسلّم على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الى یوم الدّین و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین و صلّ على بقیّةللَّه فى الأرضین.

اوصیکم عباد للّه بتقوى للّه و نظم امرکم.

یکی از مهمترین مراحل هولناک منازل بعد از مرگ قبر است که مشخص میشود انسان بهشتی و یا اینکه جهنمی است چرا که در روایات از لسان مبارک نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبد الله صل الله علیه و آله و سلم که فرموده اند القبر روضةمن ریاض الجنة اوحفرة من حفرالنیران وارد شده است.

اولین منزلی که انسان در سفر آخرت وارد آن میشود منزل قبر است که اگر در آن  اهل نجات باشد به دنبال آن در منازل و مراحل بعدی هم نجات پیدا خواهد نمود و اگر نجات پیدا نکند در منازل بعدی حال وااسفای دارد.

بر طبق روایات وارده در هنگام غسل و کفن و دفن میت روح او حاضر و ناظر بر کاره است و برای همین سفارش شده است که در این لحظه سر و صدا کردن صحیح نمیباشد.

قبر یکی از ترسناک ترین منازلی است که شخص در آن وارد میشود و علت آن هم  یکی اینکه تا به حال در آن نرفته است و دیگری اینکه حال صورت واقعی اعمال و رفتار ها را میبیند و  دیگر شدت ارتباط و علاقه او به دنیا است به همین خاطر برای آماده شدن میت و پیدا کردن استعداد ورود در قبر مستحب است در مسیر تشیع جنازه 3 بار پیکر زمین گذاشته شود و سپس دوباره حرکت کنند و در همین رابطه وارد شده است که ذکر لا اله الا الله و نیز خواندن سوره مبارکه یاسین و نیز عیادت از بیمار باعث کم شدن ترس از قبر برای میت است.

در هفته های قبلی عرض شد وقتی میت را در داخل قبر میگذارند بعد از چند روز میترکد  و بدن متلاشی میشود و بعد از مدتی همه اعضای بدن حتی استخوان جمجمه که سخت ترین استخوان موجود در بدن است از بین میرود الا یک تکه استخوان به اندازه یک نخود که در ستون فقرات قرار که از بین نمیرود که این تکه استخوان هسته مرکزی بدن انسان است.

هنگامی که قیامت برپا میشود 14 شبانه روز باران نازل میشود و دانه های باران بر آن تکه استخوان باقی مانده برخورد میکند و همین عمل باعث جمع شدن سایر اعضای بدن همانند حالت مغناطیسی میشود یعنی آن تکه استخوان همانند یک آهن ربای کوچک اعضا و جوارح از بین رفته را جمع آوری مینماید.

حال این سوال مطرح میشود آیا اعده معدوم امکان پذیر است؟

آیا همین بدن است که در قامت مورد بازخواست قرار میگیرد و یا بدن دیگری درست خواهد شد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت اگر خشتی را کاملا خورد نماییم و سپس آن را با استفاده از آب وقالب درست نماییم آیا خشت دیگری است و همان خشت است که باز سازی شده است.

عربی به محضر رسول الله مشرف شد در حالی که استخوان پوسیده شده میتی را در دست داشت و آن را پودر کرد و سوال کرد چگونه خداوند این را زنده میکند؟

جبرئیل امین نازل شد و این آیه شریفه را نازل کرد:

باید در این لحظه به این نکته توجه داشته باشیم که معاد باید هم جسمانی باشد و هم روحانی چراکه روح بدون جسم و جسم بدون روح نمیتواند کاری انجام دهند پس باید عقاب و عذاب هم جسمانی و روحانی باشد.

و نفخ فی الصور فتاتون افواجا   ملک مقرب الهی حضرت اسرافیل در صور میدمد و تمامی افراد سر از قبر بیرون آورده در حالی که یک پا در بیرون از قبر و پای دیگر در داخل قبر سوال میکنند چه خبر شده است. این در حالی است که برخی از افراد لخت و برهنه از قبور خود خارج میشود این رسواییی بسیار بزرگ است

آیا کسی را در ددنیا یاری دادایم و یا فقیری را کمک کرده ایم و یا برهنه ای را لباس پوشانده ایم اینجاست که افسوس خواهیم خوردکه چرا کمک و یاری نکردم.

صحرای محشر در همین دنیاست همه افراد که از اول خلقت بوده اند که بیش از میلیارد ها میلیارد انسان است زنده و بیدار خواهند شد. زمین داغ و گداخته میشود همه چیز در هم کوبیده میشوندو خرد خواهند شد  القارعة و ما القارعة

الهی و ربی من لی غیرک

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هو الله احد     الله الصمد      لم یلد و لم یولد     و لم یکن له کفوا احد

                             

                                    

                                          بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین و صلّ على علىّ امیرالمؤمنین و فاطمة الزّهراء سیّدة نساءالعالمین و صلّ على الحسن و الحسین سیّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسین و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججک على عبادک و امنائک فى بلادک و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین.

اوصیکم عباد الله بتقوی الله

نکاتی که مربوط به این خطبه است عبارتند از

14 خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

بعد از امامان معصوم علیه السلام شخصیتی همانند امام راحل پیدا نخواهیم کرد و چیزی که باعث محبوبیت امام خمینی شد علاوه بر شجاعت و علم و قاطعیت، اخلاص ایشان بوده است.

در بیان اهداف حضرت امام خمینی که هدف ما است و آن را باید جامعیت عمل بپوشانیم باید گفت:

1.     در اولین مرحله اسلام و حاکمیت اسلامی مد نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده است.

2.  تکیه بر مردم : خیمه نظام اسلامی بدون حضور مردم پایین است و نمیتواند سرپا بماند و همین حضور با شکوه ملت شجاع ایران اسلامی امروز رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

3.     عدالت اجتماعی و کمک به محرومین

4.     دشمن شناسی

5.     داشتن حساسیت نسبت به وضعیت مسلمین دنیا

6.     پیشرفت و سعادت کشور در زمینه های اقتصادی و اشتغال و جوانان است.

15 خرداد سالگرد قیام خونین 1342 است قیامی که از قیام عاشورا الهام گرفته و مبداء انقلاب و جنبش انقلاب اسلامی و سند مبارزه و مخالفت ملت در مقابل استبداد و ظلم ستیزی است.

اما مسئله مهم این روزها بحث انتخابات است که از حساسیت بین المللی برخوردار است چرا که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی از هر راهی  استفاده میکنند تا مردم از شور انتخاباتی بیافتند.

اما مردم ایران اسلامی در 24 خرداد ماه نشان خواهند داد که همیشه پشتیبان نظام اسلامی هستند

حضور در صحنه انتخابات وظیفه شرعی وعقلی و قانونی تک تک افراد جامعه اسلامی است.

یکی ار حربه های دشمنان نظام اسلامی برای دلسرد کردن مردم این است که میگویند آن کسی که رهبری بخواهد رئیس جمهور خواهد شد در حالی که معظم له بارهای بار فرموده اند: هیچ کسی از رای ایشان اطلاع ندارد که چه کسی خواهد بود.

تمام این کارها با نقشه قبلی انجام میشود به این صورت که اگر فرد مورد نظر اگر رای آورد تبلیغ میکنند که همگی شاهد بودبد که ما گفتم رئیس جمهور از قبل بوسیله رهبری تعیین شده بود و اگر رای نیاورد میکویند مردم ایران دیگر رهبری نظام را نمیخواهند .

ما باید هوشیار باشیم که آب در آسیاب دشمن نریزیم و باعث شادی دشمنان اسلام نباشیم.

نکته پایانی اینکه در این شهرستان هم اطرافیان امام جمعه و حتی خود بنده نه بر نفع کسی و نه بر ضرر کسی حرفی نخواهند زد و مصداقی را تعیین نخواهند کرد وظیفه نهاد مقدس نماز جمعه بیان ملاک ها و معیار ها برای شناسایی افراد است که انشالله به خوبی به آن عمل خواهد کرد.

 

خداوند در امر فرج امام زمان تعجیل بفرما

 ما را از سربازان واقعی امام زمام قرار بده

مقام معظم رهبری از گزند بلایا محفظ بدار

شر دشمنان اسلام به خودشان برگردان

بسم الله الرحمن الرحیم    والعصر     ان الانسان لفی خسر    الا الذین آمون و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

صدق الله العلی العظیم